تهویه مطبوع چی بخرم؟
نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

بیاید بیشتر در مورد تهویه هوا بدانیم

 

خوبه تو این روزای آلوده درباره تهویه مطبوع هوا بدونیم ! تهویه مطبوع یا هوا رسانی دلپذیر یا هوایش دلپذیر شاخه‌ای از مهندسی مکانیک است که معنی آن یعنی انجام عملیاتی روی هوا تا بتوان شرایط هوای محل موردنظر را برای زیستن، کار کردن یا عملیات صنعتی معین، راحت و بهداشتی کرد و به حد مطلوب برسانیم. تهویه  مطبوع باعث می‌شود شرایط هوا طبق روش خاصی به‌صورت اتوماتیک ثابت بماند یا تغییر کند. تهویه هوای مناسب علاوه‌بر تضمین کیفیت هوا و سلامت کارکنان و افراد ساکن در یک محوطه سرپوشیده، باعث بهبود عملکرد و راندمان کاری آنها نیز می‌شود؛ از جمله تجهیزات تهویه مطبوعی که کاربرد زیادی در محیط‌های شلوغ و پر رفت‌وآمد دارد، پرده هوا می‌باشد. پرده هوا دستگاهی است که با ایجاد جریان هوای پرفشار، از ورود هوای بیرون به داخل و اختلاف هوای دو فضا جلوگیری می‌کند، این عمل سبب ایجاد یک خط حائل میان هوای سرد بیرون و هوای تهویه شده داخل ساختمان می‌شود.

 

تنوع تهویه هوا


باید بدونید تهویه هوا تنوع هم دارد  جاب این که پرده‌های هوا در انواع مختلفی ساخته می‌شوند، خب اول باید بدانید تفاوت آنها در شکل ظاهری، برق مصرفی، بادگرم یا خنک، دور متغیر یا معمولی، همچنین ریموت‌دار و دستی بودنشان است. این دستگاه‌ها از لحاظ طراحی و ساختمان هم به دو دسته افقی و ایستاده یا عمودی تقسیم شده و محدودیتی برای اجرای آنها در پرده‌های هوا با کاربری‌های مختلف وجود ندارد.

 

مزایای پرده هوا رو هم بدونید


باید بدانید در صورتی که نگران اتلاف انرژی و افزایش هزینه‌های ناشی از آن در محل کار و فعالیت خود هستید، بهتر است به فکر تهیه یک پرده هوای استاندارد و مناسب برای آن باشید. با ایجاد یک لایه هوای گرم یا معمولی، کمک شایانی به بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان‌های مختلف می‌نماید. همچنین پرده‌های هوا علاوه‌بر بهره‌گیری از خاصیت مکش هوا، می‌توانند به کویل‌های گرمایش و سرمایش نیز مجهز شوند. از مزیت‌های دیگر آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سهولت در رفت‌وآمد و امکان باز ماندن درب‌ها
  • افزایش سطح بهداشت و آسایش
  • کنترل بیماری و جلوگیری از وجود باکتری‌ها
  • جلوگیری از ورود حشرات
  • کاهش افت حرارت
  • مقرون به صرفه بودن

 

تاثیرات سیستم های تهویه مطبوع


در آخر بریم سراغ  تاثیرات این سیستم ها ، امروزه به دلیل پیشرفت جوامع و تکنولوژی، بسیاری از ساختمان ها، محیط های صنعتی، محیط های اداری و …، از سیستم های تهویه هوای مطبوع استفاده می کنند. سیستم های تهویه هوای مطبوع، تاثیر بسیار مثبتی در زندگی افراد داشته و سلامت و رفاه آنان را نیز فراهم می کنند. این نوع سیستم ها با گرمایش، سرمایش و تهویه هوا، از برخی بیماری ها که در قدیم به علت سرما، گرما و کثیف بودن هوای محیط، بوجود می آمدند، جلو گیری می کنند. 

 

 

از بین بردن آلودگی های موجود در هوا


هوایی که در اطراف ما وجود دارد، ممکن است دارای آلودگی های بسیاری مانند:

 

کربن دی اکسید
کربن مونوکسید
اکسید های نیتروژن
ذرات معلق
اکسید های گوگرد
آمونیاک 

باشد. تو این روزهای آلوده :( و وجود این آلاینده ها در هوا می تواند سلامت افراد را به خطر بیاندازد؛ سیستم های تهویه مطبوع می توانند باعث از بین رفتن این نوع آلاینده ها در محیط های مورد نظر بشوند. در ساختمان ها، وسیله های نقلیه عمومی، خودرو ها و … می توانید با استفاده از سیستم های تهویه مطبوع، مقدار آلاینده های موجود را از بین ببرید. پس به فکر سلامتی توتن باشید!

 

 

 

با ما در ارتباط باشید

https://tahvienovin.ir/





:: برچسب‌ها: اتلاف انرژی , کاهش افت حرارت , کثیف بودن هوای محیط ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: